07 juli 2013

Nog even volhouden

Voor ons gevoel hebben we lang geleden de eerste stappen weer gezet voor de komende vakantie en dan duurt het zo maar ineens nog minder dan een week.
Na de laatst update is er weer genoeg gebeurd.
Het meeste lag in de lijn van verwachting.
Helaas is het voor Maurice nog niet gelukt om een nieuwe baan te vinden. 1x wel tot de laatste  4 van de 187 doorgedrongen maar hij is het uiteindelijk niet geworden. Het geeft echter wel hoop dat je er een keer bent uitgepikt. Na 2 maanden thuis zitten is hij het echt al zat maar ik vrees dat we voorlopig nog even geduld moeten hebben.
Glenn en Melvin zijn allebei over maar het hoogtepunt is toch wel het afstuderen van Jordy. Hij heeft het diploma bachelor of fysical education gehaald oftewel gymleraar. Vroeger wilde ik dat ook worden maar ik zag mijzelf niet direct een klas pubers onder de duim houden.
Inmiddels heeft hij ook al een baan gevonden, welliswaar tijdelijk tot januari maar mogelijk wordt het langer. Hij had een open sollicitatie gestuurd naar een ROC en het was meteen bingo.
Uiteraard zijn wij als ouders super trots temeer ook omdat hij het 3de en 4de jaar in 1 jaar heeft gedaan. Dat was echt hard werken en het had zomaar mis kunnen gaan maar het is hem uiteindelijk gelukt ondanks dat hij kort geleden ook nog eens is gaan samen wonen.
Neemt niet weg dat wij op Glenn en Melvin even trots zijn hoor maar zij hebben nog een behoorlijke weg te gaan voordat zij afgestudeerd zijn. Respectievelijk 6 en 7 jaar als zij het ook in 1 x allemaal halen.
Maar nu terug naar waarvoor dit blog is opgestart namelijk onze volgende vakantie naar Florida.
Om 03:30 staat zaterdagochtend de taxi weer voor de deur.dit beviel ons vorig jaar erg goed en het was weer zo geregeld. Als we thuis komen dan staan ze weer klaar op Schiphol om ons naar huis te brengen. Ze houden in de gaten wanneer het vliegtuig is geland en staan er dan als wij buiten komen.
Deze week stuur ik voor onze eigen gemoedsrust nog een mailtje want het zal je toch gebeuren dat je op de taxi staat te wachten die niet komt.
Hierna wilden we alleen nog tickets regelen voor Seaworld en Bushgardens.
Na wat speurwerk bleek eigenlijk de prijs bij American Estates hetzelfde als bij de bekende tickets site in Duitsland en Ierland. Je krijgt weliswaar een voucher maar dat hebben we eigenlijk elk jaar wel gehad. Deze ruil je het eerste bezoek om voor de echte tickets dus dat is zo weer geregeld.
Gelukkig is het weer in Nederland nu ook goed en kunnen we alvast wennen aan hogere temperaturen. Dit weekend speelden Glenn en Melvin twee honkbal wedstrijden des te fijner dat het mooi weer is maar het is tenslotte ook een zomersport en het werd een keer tijd.
Er lopen momenteel al heel wat blogs die we met veel interesse volgen. hopelijk lukt dat tijdens onze eigen vakantie ook nog. Het bijhouden van ons eigen blog is ook altijd hard werken, hopelijk lukt het dagelijks een update te posten maar ok beloof niets.
Deze week moeten Glenn en Melvin nog 1x voor een paar uurtjes naar school, zelf moet ik nog 2,5 dag werken. Dat valt ook reuze mee. Sinds lange tijd zijn we weer eens thuis als mijn broer jarig is. Eens kijken of het nog lukt om langs te gaan want ik wil zijn cadeau wel zien. Ik vertel nu nog niet wat het is want volgens mij leest hij mee :-)
Dinsdagavond gaan we nog naar de musical van groep 8 van ons nichtje Danique kijken, altijd leuk. We zijn benieuwd wat haar rol is maar we hebben al iets gehoord wat doet vermoeden dat zij echt niet op de hoofdrol zat te wachten dus het zal een kleiner rolletje zijn.
Vrijdag ben ik al vrij dus hebben we alle tijd om de koffers in te pakken.
Meestal is dat zo gebeurd en houden we genoeg ruimte over die vaak op de terugweg wel benut wordt.  We gaan kijken of het lukt om thuis al in te checken, de plaatsen zijn al gereserveerd.
Voor onze hond is Jordy thuis dus dat komt mooi uit.
De volgend update zal uit Florida komen. Tot volgende week.

1. Jullie alvast een goede reis, wij reizen ook zaterdag richting Florida en komen ook uit in Davenport. Geniet ervan daar

2. Een hele goede reis en maak er een top vakantie van !!

3. Fijn dat het met de kids zo goed is gegaan, hopelijk na de vakantie ook vlot weer goed nieuws voor Maurice, maar nu eerst lekker gaan genieten van een hele fijne vakantie, enjoy!!

4. Alvast een goede reis en fijne vakantie! Lekker genieten, komt de rest vanzelf

5. Goede reis alvast, en veel plezier!
    Knap van je zoon! En hopelijk vindt je man ook snel weer een baan, eerst even fijn genieten!
    Veel blogs inderdaad, kan het amper bijhouden haha, net verhuisd, dus nog druk, lees wel maar lukt me niet altijd om te commenten. Maar lees met plezier mee :-)

6. Jullie kunnen zeker trots zijn op de kids!! Heerlijk hoor. Alvast een hele goede reis en we lezen zeker mee hoor.
    Have Fun!!

7. Alvast een goede reis, het is hier (Miami) op dit moment heerlijk, rond de 30 graden.
    wij hebben hetzelfde combiticket, dus, wie weet, komen we elkaar nog tegen...

8. Fijn dat het met de kids goed gaat en een er zelfs nu op eigen benen staat. Jullie zullen na dit enerverende jaar vast wel toe zijn aan een Florida vakantie! Veel plezier, geniet en ik lees lekker mee!

9. Jullie zullen echt toe zijn aan vakantie en het begint nu lekker op te schieten.
    Alvast een hele goede reis en tot in Florida.

10. Wat heerlijk van het diploma, de baan en het over zijn van je kids, is toch altijd weer een geruststelling en of ze nou thuis wonen of niet, dat maakt volgens mij helemaal niks uit:)
    Balen nog steeds voor Maurice, ik kan me voorstellen dat je na zo'n tijd weer wat te doen wil hebben en gelukkig is daar nu dan snel de vakantie, toch weer even een heerlijk afleiding tussen door!
    Deze week dan nog echt even de tanden op elkaar en dan maar heerlijk genieten:)
    Have Fun!

11. Heerlijke verhalen over je kids, dat voelt gewoon erg goed altijd !! Balen voor Maurice ... Hoop dat dat toch snel iets gaat worden, maar times are tough ... De vakantie is in ieder geval iets om naar uit te kijken, lekker afleiding ook en genieten van het mooie Florida ! Wij hadden de tickets voor Seaworld/Busch gewoon op Seaworld website gekocht, en gelijk uitgeprint. Best makkelijk, vonden wij. Nog even paar dagen, en dan lekker deze kant op ! Het is heerlijk hier !

12. Alvast een goede reis en veel plezier!
    Grtz.Yvonne

13. Ik denk dat de vakantie wel verdiend is hoor met alles wat jullie hebben meegemaakt. Even alles loslaten in de vakantie en volop genieten. Nog heel even de tanden op elkaar en dan is het zover.

Leuk dat je een berichtje achter laat.