21 juli 2013

Dag 9: St.Petersburg

Vandaag slapen we eerst lekker uit. Het is tenslotte zondag.
We doen het lekker rustig aan en gaan uiteindelijk rond 11:00 op pad.
Voor vandaag hebben we besloten om naar St. Petersburg Beach te gaan. Niet dat wij van die strand mensen zijn, juist niet. We hebben beiden toen we jong waren vlak bij het strand gewoond en zijn toen mogelijk te vaak op het strand geweest. Wat we later wel vaak hebben gedaan is met de hond naar het strand en op zondag lekker uitwaaien op de boulevard.
Het is een aardige rit maar dat weten we want we gaan elk jaar wel minimaal 1 x die kant op als we naar een honkbal wedstrijd gaan.
Aangekomen in de buurt van het strand vinden we het meteen een leuke plaats. Het straalt wat ons betreft meteen gezelligheid uit zoals je dat ook wel ziet in de badplaatsen aan de Costa's.
Er staan natuurlijk ook mooie optrekjes langs het water. Verder zijn er de bekende grote appartementen complexen te vinden maar ook lagere gebouwen met appartementen.

Heel anders dus dan Daytona Beach waar we vorig jaar waren. Het strand was daar natuurlijk wel leuk omdat je er met de auto op mag maar voor de rest zag het er daar niet gezellig uit. Aan de andere kant van de grote appartementen gebouwen die dat ook te vinden waren, liep een weg maar daar was verder niets anders te zien wat het een beetje gezellig maakte. Tenminste dat was onze indruk die wij toen kregen. We zien een parkeerplaats bij een winkelcentrum en besluiten daar de auto te zetten zodat we de weg over kunnen steken en zo op het strand terecht komen. Naast de publix kan je verschillende bezigheden boeken zoals een Seghway tour of een boottocht om dolfijnen te spotten. Er staat wel een bord dat je er alleen mag parkeren als je boodschappen doet bij de Publix maar aan de auto zien ze toch echt niet of we de winkel in zijn gegaan of de andere kant opgelopen zijn.

Het is een mooi zandstrand en omdat het prachtig weer is, is het vrij druk op het strand.
Je loopt er naartoe over houten bruggen die we ook in Cocoa Beach hebben gezien.
Er is natuurlijk van alles te huren op het strand. Er is ook een parachute die aan een boot hangt.
Daarbuiten is er weinig te zien van activiteiten op het water op dit plekje.

Inmiddels is het al weer lunch tijd geworden en de jongens hebben wel zin in Mac Donalds, dat zou de eerste keer zijn deze vakantie dus we besluiten om dit inderdaad te doen. Het heeft niet onze voorkeur want er zijn veel lekkerder hamburgers te krijgen maar voor een keer kan het wel.
Wat opvalt is dat dit filiaal erg gezellig is ingericht met lichte kleuren. Verder zitten er gewoon twee bejaarden echtparen te eten zonder kleinkinderen. Iets wat je in Nederland niet zo snel zal tegen komen.

We kijken nog wat rond in St. Petersburg en besluiten dan weer richtng Davenport te gaan rijden. We passeren weer Tropicana Field, het honkbal stadion waar we volgende week weer naar toe gaan.

We komen ook nog langs een mall en (speciaal voor Danique) we gaan weer heel even shoppen :-)
Je weet maar nooit, misschien vinden we hier de gezochte Uggs maar helaas is dat ijdele hoop.
Morgen is het betaaldag bij de AH dus Glenn kan weer uitgeven. Melvin heeft nog wel wat over van zijn vorig salaris maar Glenn geeft het meestal zo snel mogelijk uit.
Hij koopt er wel leuke dingen voor. Nu zag Glenn een mooie Ray Ban zonnebril. Mat grijs, die hebben we in Nederland nog niet gezien dus die koopt hij maar meteen. Er ging nog korting vanaf, altijd meegenomen. Hij betaalde er uiteindelijk €83,00 voor.

Melvin wil graag weer een nieuwe pet erbij, hij koopt er elk jaar wel 1 en hij draagt ze veel. Niet alleen tijdens de honkbal training maar ook naar school. Ze mogen ze zelfs tijdens de les ophouden. Dat gaat mij dan weer een beetje te ver. Het kostte wat tijd maar uiteindelijk vond hij er 1 naar zijn zin bij Lids.
Daar slaagt hij eigenlijk altijd wel.

Hierna rijden we weer naar de villa want we willen nu wel weer eens gaan zwemmen. Het is helaas nog wel even rijden en als we bij de villa zijn gaat het net regenen. Gelukkig blijft het niet regenen zoal het de dagen hiervoor wel gebeurde dus het kwam nog goed met het zwemmen.
We hebben zeker vandaag niet te klagen over het weer, het is tot nu toe de warmste dag en de zon heeft het grootste deel van de dag geschenen.
Wat betreft het eten, dat hebben we in de villa gedaan. We hadden al eerder allerlei lekkere dingen gehaald bij de Walmart en Publix dus daar konden we alvast wat van op eten.
Zo was dag 9 ook alweer voorbij. De tijd vliegt helaas om.

Afgelegde afstand: 312 km.
Weer: Zonnig, eind van de middag korte tijd regen.
Temperatuur: 35, 5 graden Celsius.

1. Wij gaan ook wel eens naar de mac hoor al zijn we al wat ouder
    leuk om jullie weer te volgen

groetjes

1. Ook zonder kleinkinderen?
      Wij zeer zelden als de kinderen er tenminste niet bij zijn.

Verwijderen
  2. Eindelijk weer tijd gehad om jullie blog bij te houden. T klinkt allemaal heerlijk.
    Ik vermijd ook als t kan de Mac Donalds ben er deze vakantie alleen in een keer wezen ontbijten omdat we niks anders zagen. Maar mijn dochter gaat er graag heen dus we zullen nog wel een keer gaan.

1. Volgens mij gaan alle kinderen er graag naar toe. Ik weet nog dat de eerste bij ons in de buurt kwam. Dat was een hele belevenis.

Verwijderen
  3. Time fly's wenn you have fun! Lids wordt door tycho ook veel bezocht maar hij is helemaal geen petten man, thuis. Hij mocht dus 1 lids aan de oost kust en 1 lids aan de west kust bezoeken :-) want het us kijken, kijken wn niet kopen.

1. Ha, ha, een echte Hollander dus. Glenn draagt ook veel minder een pet dan Melvin, eigenlijk allen tijdens het honkballen. Dan is het verplicht.

Verwijderen
  4. Ook wij vinden de gulfcoast veel mooier dan de oostkant. Maar het is wel leuk dat de mogelijkheid bestaat om beide kanten te bezoeken.
    Leuk dat de jongens gelaagd zijn voor een mooie zonnebril en leuke pet. Die kunnen beide meteen gedragen worden :-)

5. De westkust heeft van die hagelwitte stranden, Mandy en ik houden er wel van..
    Ja de dagen vliegen voorbij, maar je maakt ook wat mee :-)

Nog heel veel plezier !!

6. Schitterend die Gulfcoast, ik weet precies waar jullie waren, in St Pete Beach bij Dolphin Plaza, Gulf Boulevard t.h.v. 4900, mijn favoriete stekje ;-). Veel plezier!

1. Zou best kunnen :-) wij vonden het er in ieder geval erg leuk.

Verwijderen
  7. Ha, ha, ook hier betaaldag van AH, r werd al eikhalzend naar uitgekeken.
    Heerlijk de foto's van de Gulf coast, vandaag verkassen wij voor de laatste dagen van onze vakantie die kant op!

1. Zo gaat het bij ons ook iedere maand :-) Ze zijn alleen elke keer de inlog gegevens van AH Plaza kwijt.
      Moeten ze toch echt wachten totdat het op de rekening staat voordat ze weten wat ze hebben verdient.

Verwijderen
  8. Heerlijke dag weer zo te zien! Wil ook eens die kant op om op het strand te kijken. Zoveel blogs, en weer zoveel leuke dingen die ik later ooit wil doen...;-)

1. Zo is het, dat zijn ideeën voor nog veel meer Florida vakanties :-)

Verwijderen
  9. Dat was weer een lekkere dag en het strand ziet er inderdaad mooi uit, handige tip dat parkeren bij publix :)

Leuk dat je een berichtje achter laat.