01 september 2013

Afsluiten blog

Inmiddels zijn we vandaag alweer 4 weken thuis en is het 50 dagen geleden dat we eindelijk weer naar Florida vertrokken. Ik heb ik al weer 4 weken gewerkt. Met name de twee laatste weken is het daar erg rustig en kunnen we weer eens extra klussen oppakken waar we de laatste 2 jaar totaal geen tijd voor hadden. Ook wel eens lekker. Om 1 of andere reden kom ik er dit jaar maar niet aan toe om deze afsluiting te schrijven. Deels komt dat om dat we druk bezig zijn om een Aquarium op te bouwen. We kijken momenteel dus wat meer rond op andere forums. Nooit geweten dat er zo veel komt kijken met het starten van een aquarium maar wel erg leuk om te doen. Volgende week kunnen de eerste visjes er in, dan wordt het nog leuker. Het wordt geen zee aquarium,  wat mij het leukst leek, maar we beginnen eenvoudig met een gezelschap aquarium. Maar genoeg hierover.
Ik denk dat ik het afsluiten ook uitstel omdat het dan echt zo definitief voorbij is. 
Ik vind het altijd wel leuk om terug te reageren op de reacties die we krijgen. Dit jaar heb ik ervoor gekozen om onder de reactie zelf ook weer te reageren. Dat ging een stuk sneller maar wordt denk ik minder gelezen want zelf kijk ik ook niet terug naar een bericht wat ik al gelezen heb. Volgend jaar toch maar weer iets anders verzinnen.  Dit jaar lukte het mij beter om dagelijks een update te plaatsen en daarnaast had ik zelfs nog tijd om andere blogs te lezen. Dat is mij de drie jaar hiervoor niet gelukt. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
In eerste instantie schrijf je een blog natuurlijk voor je zelf en de thuis blijvers. Wij lezen regelmatig nog onze vorige blogs maar wat het des te leuker maakt is dat er zo veel andere mensen mee lezen en je hoopt ook dat andere mensen wat aan je blog hebben. Zelf zijn wij ook erg blij als wij tips van andere blogs oppikken. Des te leuker ook dat er gereageerd wordt op je blog. Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de reacties en het meeleven met het feit dat Maurice op zoek is naar een nieuwe baan. Hij heeft nog niets nieuws, is hier wel druk mee bezig, hij hoopt natuurlijk zo snel mogelijk iets te vinden.
Dit jaar hebben we weer enorm genoten van onze vakantie. We weten inmiddels dat het voorlopig de laatste keer is dat we met z'n vieren zijn gegaan. Glenn en Melvin gaan niet meer mee volgend jaar. We merkte deze vakantie wel dat ze steeds meer hun eigen ideeën hebben over wat leuk is om te doen tijdens de vakantie. Betekend dus dat we na 18 jaar eindelijk weer buiten de schoolvakanties kunnen gaan. Wat dus ook betekend dat we volgend jaar gewoon weer de grote plas over gaan. Tenminste als er geen gekke dingen gebeuren. Er zit 1 grote maar aan, de mogelijkheid bestaat als Maurice een nieuwe baan vindt dat hij aan de schoolvakanties vast zit. Voorlopig zullen we dus nog wel wachten met het boeken van de tickets. In dat geval klagen we natuurlijk echt niet. We gaan hoe dan ook volgend jaar eerst van hotel naar hotel en als laatst in een villa of townhouse in Davenport. Welke route daar naar toe het wordt weten we nog niet. De dropoff kosten vinden wij echter vrij hoog als we er voor kiezen vanaf Washington af te zakken dus dat zal het wel niet worden.
Het vliegen met TAP is best goed bevallen alhoewel we wel eens een betere catering hebben mee gemaakt. Het cabine personeel was niet altijd even vriendelijk maar ach, we kunnen allemaal wel eens een offday hebben. Als er een gunstige ticket prijs langs komt gaan we gewoon weer met TAP. We hebben wel terug gedacht aan vorig jaar toen we met Aer Lingus vlogen. Je gaat dan op Dublin al door immigratie waar het een stuk relaxter gaat. Al met al viel de wachttijd in Miami wel mee, ongeveer 45 minuten. We hebben er wel eens langer gestaan. Daar zag het niet naar uit toen we bij  immigratie aankwamen. Het vervoer met de MIA mover beviel goed, stukke beter als de bussen die voorheen gebruikt werden bij Miami airport. 


Dat we de volgende dag meteen een behoorlijk stuk moesten rijden vonden wij geen probleem. De fout die wij wel maakte was het bezoek meteen de dag van aankomst aan de Sawgrass Mills Mall. Je bent daar op zo'n moment veel te moe voor. We komen daar nog wel eens een keer terug. We hebben overnacht in een La Quinta inn hotel. Dit zijn basic hotels, prima voor 1 nacht. Het ontbijt was goed, je moet er geen gebakken eieren en spek verwachten maar dat eten wij eigenlijk nooit, ook niet als we op vakantie zijn. Ik weet niet of ik ook naar deze hotels zou gaan als je van hotel naar hotel gaat.


De twee auto's die wij hebben gehad bij Hertz bevielen op zich prima. Ze waren lekker ruim met z'n vieren maar ik geloof wel dat de auto's bij Hertz en ook bij Dollar ouder zijn dan de auto's van Alamo. De tol by plate is ook duurder. Tot nu toe is dit nog niet afgeschreven, het zal nog wel komen. Het inleveren met volle tank was geen probleem. Zowel in Orlando als in Miami kon je vlak bij tanken.Wat ons wel opviel is dat ze ondanks dat je de auto met een volle tank inlevert, toch een tank op de bon zetten. Ik heb het al op meerdere blogs gelezen. Opletten dus. Je gaat haast denken dat ze het er om doen. We hebben totaal 21141 km afgelegd inclusief reisdagen. Zonder de reisdagen was het 3913 km. Hier hebben we $405,00 oftewel €312,00 voor nodig gehad. De euro stond de gehele vakantie op $1,30, dat was vorig jaar wel anders.


Dit jaar hebben we voor het eerst meer van de natuur gezien in Kelly park en en op de Black Point Wildlife Drive. Wij vonden dit erg leuk, de jongens hadden daar een iets andere mening over.


De bezoeken aan Seaworld en Buschgardens waren ook weer helemaal top voor ons alle vier omdat er ook behoorlijk wat snellere attracties waren. Zonder Disney kan natuurlijk niet in Florida dus daarvoor gingen we weer naar Downtown Disney waar je toch aardig in Disney sfeer komt.


Dit jaar had ik voor het eerst een bondgenoot met het maken van foto's. Nu moest ik soms ook wachten op Glenn omdat hij nog druk bezig was met fotograferen. Hij maakte er iets meer dan 1200 waarvan een gedeelte meteen op de camera werd verwijderd maar het grootste gedeelte staat nu op mijn laptop te wachten om uitgezocht te worden voor het fototoestel wat wij elk jaar maken. Dit jaar zal het een combinatie zijn van foto's van Glenn en van mij zelf. Ik maakte overigens  ruim 2300 foto's dus ik ga ongeveer 3500 foto's bekijken om zo de leukste en mooiste eruit te pakken. De foto's bij dit verslag zijn overigens allemaal van Glenn.


De villa is erg goed bevallen. Zag er bij aankomst schoon uit en had alles wat je nodig hebt.
We komen er denk ik nog wel een keer terug. Na. 2 x in Davenport gezeten te hebben en 2 x in   Kissimee heeft Davenport toch wel de voorkeur. Van het zwembad en de ruimte die je hebt om buiten te zitten genieten we eigenlijk het meest dus ik denk toch dat we ook als we met z'n tweeën gaan het liefst een villa huren.
Zoals de twee jaren hiervoor hebben we weer een honkbal wedstrijd bijgewoond van de Tampa Bay Rays. Dit was weer een belevenis op zich. Als je in de buurt bent en het speelschema laat het toe dan raden wij iedereen aan om eens naar een wedstrijd te gaan ook al heb je niets met honkbal. Door alleen maar rond te kijken, kijk je je ogen al uit. De wedstrijd op zich was iets minder omdat de tegenstander deze wedstrijd een stuk minder sterk leek maar schijn bedriegt want de volgende dag verloren de Rays tot onze verbazing. Ook als we in het voorjaar gaan zullen we weer naar een wedstrijd gaan als het speelschema het toelaat.
Het weer was wat minder warm dan de andere jaren, met name de eerste week was bewolkt en regende het eerder op de dag dan normaal. Wij vonden het geen probleem want het was goed uit te houden. De hele vakantie hebben we in korte broek kunnen lopen dus wat willen we nog meer.
Het shoppen is altijd 1 van onze favoriete bezigheden, vooral Glenn is goed geslaagd en hij begon na twee weken gewoon opnieuw omdat het uitbetalen van het salaris van AH in de vakantie viel.


Het is ons weer gelukt om tijdens de vakantie niet te koken. We hebben andere restaurants uitgeprobeerd waarbij met name Chilli's goed beviel. Wel waren er een aantal dagen dat we eten gehaald hebben wat we in de villa opgegeten hebben. Ook dit was prima.
Bij thuiskomst was Maurice 3 kg aangekomen en ik 3,3 kg. Dat viel mij eerlijk gezegd mee.
Nu we weer thuis zijn genieten we nog steeds na, hiermee geholpen door het lezen van andere blogs.Helaas gaat dit blog nu op slot en melden wij ons weer met een nieuw blog als we de tickets voor 2014 geboekt hebben. Helaas zal dat op z'n vroegst in januari zijn wat dan wel weer als voordeel heeft dat we niet 330 dagen hoeven wachten voordat we kunnen vertrekken.
Ik hoop iedereen weer terug te zien met een volgend blog, van ons zelf of meelezend op jullie blog. Hopelijk tot snel.

9 opmerkingen:

  1. Ik kan me dat heel goed voorstellen....wachten met schrijven want dan is het zo definitief allemaal. Jullie hebben genoten en ik vond het heel leuk om jullie te volgen. Nogmaals succes met het zoeken naar een nieuwe baan en graag tot de volgende keer.
    Gr. Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal vreemd worden dat Twinmom zonder twins op vakantie gaat, ik hoop tot op een volgend blog, veel succes met alle ontwikkelingen en nogmaals bedankt voor het meelezen (tips) en alle reacties op ons blog. ENJOY!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een uitgebreide samenvatting van jullie vakantie, leuk dat er nieuwe plannen zijn en zonder kids wordt het ook vast een geslaagde vakantie hoor.
    Bedankt voor je leuke blog en de reacties bij ons blog en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige samenvatting van een heerlijke vakantie. En toch hopelijk niet de laatste met de jongens? Slik. Mijn complimenten overigens voor de geplaatste foto's van Glenn. Talentje hoor. Het was weer heerlijk om jullie te volgen en ben graag de volgende keer weer van de partij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha bij mij heeft het ook even geduurd, zal het mooie weer hier wel zijn. Volgend jaar zonder de twins? Spannend, lijkt me ook wel heel raar! Jullue bedankt voir het laten meelezen en tot volgens jaar maar weer en voor maurice succes met zieken en vinden van een nueuwe baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar is ie dan toch, de afsluiter, niet leuk, maar wel weer even alles op een rijtje!
    Hopelijk is de nieuwe baan snel gevonden en komt er weer een leuke nieuwe reis aan.
    Bedankt dat we mochten meelezen en dat je ons gevolgd hebt, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat je het uit hebt gesteld, zo is de vakantie nog steeds niet helemaal afgelopen hahaha!
    Wat hebben jullie het heerlijk gehad, en wat zal het vreemd zijn zonder kids (ik ga het meemaken snik) maar je gaat merken dat ze toch ook gewoon liever hun eigen "ding" willen doen en dat is niet altijd inclusief pa en moe helaas :)
    Succes met het vinden van een baan en hopelijk zijn de ticket prijzen voor volgend jaar een beetje gunstig, dan hebben we er allemaal wat aan...
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor het meelezen! Zal wel vreemd zijn om zonder kinderen op vakantie te gaan! Maar dan hoef je wel met minder smaken rekening te houden, toch 1 voordeel..... Nogmaals veel succes met het vinden van werk en ik lees de volgende keer graag weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor de blog! Heb ervan genoten. Hopelijk tot een volgende keer en nogmaals Maurice succes met het vinden van een baan.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achter laat.